Μικρότερο βάρος, μικρότερη αντίσταση και μεγαλύτερη άνεση; Αν νομίζατε ότι δεν θα μπορούσε να γίνει, τότε γνωρίστε το ποδήλατο που θα σας αποδείξει ότι κάνετε λάθος, το νέο SCULTURA V 2022. H Merida βασιζόμενη στην αδιαμφισβήτητη κληρονομιά της γκάμας ελαφριών ποδηλάτων δρόμου, μείωσε δραστικά την αντίσταση και το βάρος σχεδιάζοντας ένα πραγματικό "όπλο" για νικηφόρους ποδηλατικούς αγώνες.


Από τότε που εισήχθη στη γκάμα ποδηλάτων δρόμου της Merida, το SCULTURA ήταν το πιο δημοφιλές για τις δυνατότητες ανάβασης που προσφέρει. Από την άλλη, το αντίστοιχο της κατηγορίας Aero, REACTO, διακρινόταν για την κορυφαία αεροδυναμική και απόδοσή του. Το 2022 η Merida προσπάθησε και κατάφερε να ενσωματώσει καινοτομίες της τεχνολογίας του REACTO, σε εκείνο του SCULTURA δημιουργώντας ένα ποδήλατο με βελτιωμένη αεροδυναμική και εντυπωσιακή άνεση.











INTENDED USE

Το νέο Scultura απευθύνεται σε μεγάλο βαθμό σε ποδηλάτες που αναζητούν ένα ελαφρύ ποδήλατο ανάβασης με εξαιρετική άνεση και εντυπωσιακό αεροδυναμικό σχεδιασμό. Με τέσσερις νίκες στο World Tour, τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα την ικανότητα του SCULTURA να αποδίδει στους πιο απαιτητικούς αγώνες. Είναι επίσης ο ιδανικός "συνεργάτης" για φιλόδοξους αναβάτες που αναζητούν ένα ποδήλατο με εξαιρετικές προδιαγραφές για τις δύσβατες διαδρομές.






RACE PROVEN
World Tour Team Bahrain-Victorious

Οι εντυπωσιακές βελτιώσεις στην άνεση, την αεροδυναμική και το βάρος έχουν ήδη παρουσιάσει εξαιρετικά αποτελέσματα στο World Tour, με την ομάδα Bahrain-Victorious να κερδίζει τέσσερις αγώνες πριν καν το ποδήλατο κυκλοφορήσει: δύο αγώνες στο Criterium du Dauphine (Mark Padun), έναν στο Tour de France (Dylan Teuns) και έναν στη Vuelta a Espana (Damiano Caruso).








TEAM SL 1P COCKPIT

Το μονοκόμματο cockpit αποτελεί βασικό μέρος των αεροδυναμικών βελτιώσεων των νέων μοντέλων SCULTURA CF5.

Ο μονοκόμματος συνδυασμός τιμονιού-λαιμού από ανθρακονήματα που έχει χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στα SCULTURA 10K, TEAM και 9000 προσφέρει εξαιρετική αεροδυναμική και εξοικονόμηση βάρους (320 gr), ενώ προσφέρει στον αναβάτη απόλυτο έλεγχο. Όλα τα καλώδια περνούν εσωτερικά του cockpit για μια κομψή, απλή εμφάνιση που μειώνει την αντίσταση. Διαθέτει επίσης μοναδικού σχεδιασμού βάση για Garmin που είναι πλήρως αφαιρούμενη και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως βάση στήριξης GoPro.













TWO PIECE COCKPIT

Ενώ το ελαφρύ cockpit TEAM SL 1P είναι βασικό στοιχείο των μοντέλων με πλαίσιο CF5, τα μοντέλα CF3 διαθέτουν συνδυασμό δύο εξαρτημάτων λαιμού FSA ACR SMR και τιμονιού MERIDA EXPERT SL, που προσφέρει σχεδόν πλήρη εσωτερική καλωδίωση. Η επιλογή του cockpit προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, προσαρμοστικότητα και δυνατότητα συντήρησης, χωρίς να θυσιάζει τη συνολική αεροδυναμική απόδοση.









R&D FOCUS
5η ΓΕΝΙΑ SCULTURA

Ενώ το βάρος του ποδηλάτου ήταν πάντα στο επίκεντρο κατά τη σχεδίαση του νέου SCULTURA, η Merida επιθυμούσε να το κάνει πιο αεροδυναμικό και ακόμη πιο άνετο στην οδήγηση από τον προκάτοχο του. Εάν η Merida κατάφερνε να πετύχει αυτούς τους απαιτητικούς στόχους, θα μπορούσε να διατηρήσει τις ταχύτητες του αναβάτη σε υψηλά επίπεδα και την καταπόνηση του σώματος σε χαμηλά επίπεδα, βελτιώνοντας καθοριστικά τα χαρακτηριστικά του ήδη εντυπωσιακού προκατόχου του. Ο στόχος ήταν να σχεδιάσει το πιο ολοκληρωμένο ποδήλατο δρόμου στην ιστορία της.


ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ

Προσαρμόζοντας τον σχεδιασμό του Aero ποδηλάτου REACTO γύρω από το κούτελο και την περιοχή του πιρουνιού, εισάγοντας την εσωτερική καλωδίωση στο μονοκόμματο cockpit, κρύβοντας τον σφιγκτήρα της ντίζας της σέλας και χαμηλώνοντας το πίσω μέρος του σκελετού, η Merida κατάφερε να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση των SCULTURA CF5 και CF3 από 234,3 watt  του προκατόχου του σε 224,5 watt (κάτω από τις ίδιες συνθήκες ταχύτητας των 45 km/h). Πρόκειται για μια εντυπωσιακή εξοικονόμηση ισχύος 4,2%.


ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΕΣΗΣ

Η άνεση θεωρείται συχνά ως χαρακτηριστικό που είναι σημαντικό μόνο για τους απλούς ποδηλάτες και όχι για τους επαγγελματίες αθλητές, αλλά οι δοκιμές έχουν δείξει ότι η μείωση της καταπόνησης του σώματος και των μυών επιτρέπει στους αναβάτες να οδηγούν πιο έντονα, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μειώνοντας την κατακόρυφη ακαμψία από τη μεσαία τριβή μέχρι τη σέλα κατά περίπου 38% (δοκιμασμένο μοντέλο SCULTURA TEAM), αυξάνοντας τα περιθώρια για ελαστικά 30mm και επεκτείνοντας την έκθεση της ντίζας της σέλας κατά 40mm, κατάφερε να εξοπλίσει το νέο SCULTURA με άνεση που δεν έχει δει ή αισθανθεί ποτέ κανένας αναβάτης.







Πηγή: merida-bikes.com